نشست خبری مسئول بسیج سازندگی استان با اصحاب رسانه

نشست خبری مسئول بسیج سازندگی استان با اصحاب رسانه

نشست خبری مسئول بسیج سازندگی استان با اصحاب رسانه

سرهنگ جواد جلالی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان با تبریک 17 اردیبهشت ماه سالروز تاسیس بسیج سازندگی اظهار داشت: بسیج سازندگی استان کرمان در سال 99 در چهار محور آبرسانی و تامین آب شرب، سازندگی و محرومیت زدایی، خدمات اجتماعی و اجرای طرح شهید سلیمانی مقابله با کرونا فعالیت کرده است.

وی با اشاره به عملکرد در سال گذشته بسیج سازندگی در حوزه آب شرب پایدار و بهداشتی گفت: اجرای 35 پروژه آبرسانی به ارزش 37 هزار و 284 میلیون ریال و 63 پروژه احیا و لایروبی قنوات و سیستم‌های آبی با اعتبار 50 هزار و 103 میلیون ریال از جمله اقدامات بسیج سازندگی استان کرمان در سال گذشته است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان با عنوان هزار و191 پروژه با اعتباری بالغ بر 392 هزار و 139 میلیون ریال نیز در حوزه تعمیر و بهسازی مسکن محرومان احداث شده است افزود: احداث و تکمیل و تعمیر 66 مدرسه به ارزش ریالی 31 هزار و 639 میلیون ریال از دیگر اقدامات است.

وی به احداث 5 کارگاه اشتغالزایی به ارزش هزار و 970 میلیون ریال اشاره کرد و گفت: 32 پروژه احداث، تکمیل و تعمیر مساجد، حسینیه‌ها و گلزار شهدا با اعتباری 31 هزار و 795 میلیون ریال، احداث 9 سوله فرهنگی و ورزشی به ارزش 36 هزار و 269 میلیون ریال، احداث دوهزار و 72 سرویس بهداشتی و حمام محرومین، 21 پروژه ساخت خانه عالم با اعتبار 30 هزار و 385 میلیون ریال و سه پروژه احداث سیل بند با اعتبار 210 میلیون ریال از دیگر اقدامات انجام شده در سال گذشته است.

جلالی با اشاره به ایجاد اشتغال با کمیته امداد و احداث 4 پروژه ستاد نواحی بسیج در سطح استان به ارزش 45 میلیون ریال گفت: به کمک گروه‌های جهادی 697 هزار و 498 میلیون ریال پروژه در استان احداث شده است.

وی عنوان کرد: در حوزه خدمات اجتماعی سال قبل 430 هزار و 854 بسته معیشتی به ارزش بیش از 131 میلیارد تومان در قالب قرارگاه خدمت اجتماعی امام حسن مجتبی (ع) و با هم‌افزایی و عضویت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام، بنیاد مستضعفان، کمیته امداد، آستان قدس رضوی، بانک رسالت، قرارگاه خاتم الاوصیا و بسیج سازنگی در استان کرمان تهیه و توزیع شده است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه در موضوع آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد با همکاری ستاد دیه و گروه‌های جهادی استان زمینه آزاد 259 زندانی در استان فراهم شده است گفت: محور سوم فعالیت ما طرح شهید سلیمانی مقابله با کرونا است که دبیری کمیته حمایت با بسیج سازندگی بوده و در قالب این کمیته از 68 هزار و 175 خانوار حمایت شده است.

وی به تهیه و توزیع هزار و 600 سری جهیزیه برای خانوارهای نیازمند و با همکاری سپاه ثارالله استان، کمیته امداد و با استفاده از ظرفیت خیرین اشاره کرد و افزود: هزار و 342 اشتغال با کمک صندوق‌های قرض‌الحسنه محله محور و با استفاده از ظرفیت تعاونی‌های بسیج راه‌اندازی شده است.

جلالی با بیان اینکه 40 تعاونی فعال در استان داریم و در سال جاری توسعه این تعاونی‌ها در برنامه است گفت: بیش از 2 هزار و 800 گروه جهادی استان کرمان در سامانه اطلس گروه‌های جهادی ثبت شده که در حوزه‌های مختلفی چون فرهنگی، آموزشی، عمرانی، بهداشت و درمان و خدمات اجتماعی فعالیت می‌کنند.

 

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.